Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontrola identifikátorů vozidel
Motúz, Ondřej ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Motl, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identifikátorů osobních vozidel a jejich částí. Uvádí přehled o dostupných identifikátorech, které se vyskytují na vozidlech. Je popsáno jejich složení a význam. Dále se práce věnuje možnému padělání a pozměňování identifikátorů a uvádí možné způsoby odhalení manipulace s těmito identifikátory. Praktickou část tvoří návrh metodiky pro kontrolu vozidla na základě jeho identifikátorů. Dále byl zpracován katalog identifikátorů vozidel Škoda, který poskytuje komplexní přehled pro modely dané značky.
Falsifikace malířských děl a její dopad na český trh umění
Bergerová, Anna ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat dopady falzifikace malířských děl jak na trh s uměním, tak na jednotlivé osoby. Dalším cílem práce je identifikace rizikových faktorů nákupu padělku na českém trhu. Dílčím cílem práce je přinést čtenáři ucelený pohled do problematiky falzifikace malířských děl na tuzemském trhu s uměním. Teoretická část vychází z doposud ne příliš kvalitní literatury a mapuje základní mechanismy falzifikace malířských děl. Praktická část je založena na rozhovorech jak s odborníky v oboru, kriminalisty, tak sběrateli, kteří mají osobní zkušenost s nákupem falza. Na základě výsledků rozhovorů jsou zodpovězeny otázky dopadů falzifikace malířských děl, jsou identifikovány nejčastěji padělaní čeští umělci a rizikové faktory, které vedou k nákupu padělku. Na třech konkrétních umělcích je demonstrován rozbor znaleckých expertiz a forenzní techniky určování pravosti uměleckého díla.
Metodologie sociálních věd v pojetí Karla R. Poppera
Hampl, Petr ; Loužek, Marek (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Rigorózní práce "Metodologie sociálních věd v pojetí Karla R. Poppera" se zabývá metodologickými aspekty Popperova díla a jejich praktickou použitelností, která je testována na třech konkrétních sociologických teoriích. První část práce se věnuje popisu principů Popperovi metody. Autor představuje kritéria pro rozlišení mezi vědeckou teorií a metafyzickým vyprávěním, které je možné aplikovat na teorie z oblasti sociálních věd. Klíčový je popis "Popperových břitev", tedy dvou souborů kritérií, které umožňují vymezit demarkační čáru mezi vědeckou teorií a metafyzickým vyprávěním a také určit demarkační čáru mezi metafyzickou teorií a nekonzistentním shlukem postřehů a pocitů. Ve druhé části aplikuje "Popperovu břitvu" na teorii překročení mezí Denise Meadowse, teorii kapitalistické revoluce Petera L. Bergera a na teorii rizikové společnosti Ulricha Becka. Dospívá k závěru, obě Popperovy břitvy mají dostatečnou diskriminační schopnost.
Srovnání ochrany měny na území ČR a eurozóny
NESNÍDALOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá problematikou padělání a pozměňování bankovek. Zaměřuje se především na bankovky České republiky a měnu eurozóny. Zkoumá jejich ochranné prvky a úroveň zabezpečení bankovek obou měn. V první části je popsána historie vývoje bankovek a důvod vzniku peněz obecně. Dále práce popisuje historii padělání a pozměňování, a také způsoby padělání peněz. Podrobně jsou zde uvedeny ochranné prvky vyskytující se na bankovkách české koruny a eura. V druhé části jsou řešeny ochranné prvky na jednotlivých nominálních hodnotách bankovek. Nejprve se práce zaměřuje na české bankovky, kde porovnává ochranné prvky jednotlivých nominálních hodnot nejnovější série českých bankovek s českými bankovkami dříve vydaných platných sérií. Dále srovnává ochranné prvky na všech bankovkách České republiky, se všemi nominálními hodnotami eurových bankovek. Tabulky a grafy, které se zde nacházejí, obsahují počty padělaných bankovek po dobu několika let. Data jsou získána ze statistik České národní banky a Evropské centrální banky. Závěrem je vyhodnocena úroveň ochrany bankovek obou měn a uvedeno doporučení, jak zlepšit ochranu měny, která v porovnání dopadla hůře.
Autenticita potravin na českém trhu
LÍBALOVÁ, Renata
Diplomová práce seznamuje spotřebitele s českou a evropskou legislativou týkající se kvality a bezpečnosti potravin. Dále jsou podrobně popsány orgány dozoru nad autenticitou potravin působící v České republice či související pojmy jako je kvalita a bezpečnost potravin. Následuje stěžejní část věnována samotné autenticitě potravin, která popisuje problematiku falšování potravin včetně důvodů a způsobů falšování potravin. Praktická část práce obsahuje výsledky kontrol potravin SZPI za rok 2015. Následuje analýza dat na základě internetových stránek Potraviny na pranýři. Další část se týká vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zaměřeno na vztah spotřebitele k autenticitě a falšování potravin na českém trhu. Praktickou část uzavírá zhodnocení stanovených hypotéz práce.
Kontrola identifikátorů vozidel
Motúz, Ondřej ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Motl, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identifikátorů osobních vozidel a jejich částí. Uvádí přehled o dostupných identifikátorech, které se vyskytují na vozidlech. Je popsáno jejich složení a význam. Dále se práce věnuje možnému padělání a pozměňování identifikátorů a uvádí možné způsoby odhalení manipulace s těmito identifikátory. Praktickou část tvoří návrh metodiky pro kontrolu vozidla na základě jeho identifikátorů. Dále byl zpracován katalog identifikátorů vozidel Škoda, který poskytuje komplexní přehled pro modely dané značky.
Školní podvádění starších žáků: od explorativního výzkumu k strukturnímu modelu. Pilotní studie.
VRBOVÁ, Jana
Cílem páce bylo zjistit, jaké chování ve škole vnímají žáci (14-16 let) jako podvádění, zda je toto chování možné zařadit do určitých typů (faktorů) a tyto pak vztáhnout k individuálním charakteristikám žáka (pohlaví, prospěch, zameškané hodiny ve škole, učební cíle žáka, obavy ze školy, self-efficacy, hodnota školního výkonu) a ke kontextovým charakteristikám jeho školního výkonu (cílová orientace rodičů a učitelů, spokojenost žáka se školou, neutralizace, podvádění spolužáků a reakce učitelů na podvádění). Získaná data byla statisticky vyhodnocena (N = 401). Exploratorní faktorovou analýzou byly extrahovány dva typy nečestného chování: podvádění (opisování a napovídání) a klamání (falšování podpisu rodičů, absence). Jako možné prediktory podvádění byly faktorovou analýzou zjištěny dva žákovské faktory - odklon žáka od školy (amotivace žáka) a příklon žáka ke škole (motivace žáka) - a dva kontextové faktory - vliv učitelů a vliv rodičů. Rodiče ani reakce učitelů na podvádění neměli signifikantní vliv na podvádění ani na klamání žáků. Strukturní model potvrdil, že na klamání žáků měly největší vliv kladný vztah k učitelům a dobrý prospěch žáka. Na podvádění měl největší vliv odklon žáků od školy; kladný vtah žáků ke škole a kladný vztah k učitelům snižovaly četnost podvádění. Podvádění a klamání spolu korelovaly. Po odstranění faktoru rodičovského vlivu z modelu byly hodnoty regresních koeficientů podobné. Strukturní model vysvětlující závislost latentních endogenních proměnných podvádění a klamání na třech latentních exogenních proměnných (příklon žáka ke škole, odklon žáka od školy a vliv učitelů) a třech manifestních proměnných (pohlaví, průměr známek a podvádění spolužáků) fitoval data dobře. Model vysvětlil 42 % variance proměnné podvádění a 39 % variance proměnné klamání

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.